RIP A LES DESPETAES




el tradicional tro de bac que esta pasant a la historia .





Les 9 del matí després d´una nit de festa s´escolta en Massamagrell algun masclet en l´aire pero llunt molt llunt ,segurament un grup de fallers de la falla l´amistat o de rei en Jaume .Els de la raval que son els que tiraven davant de ma casa no s´han acostat . El meu cap lo agraïx pero tire a faltar despertar me donat me conte que estem en falles 

La normativa del govern de Rajoy insensible en la festa dels valencians prohibix el tro de bac tradicional en les depertaes .Els chiquets de més de 8 anys a soles poden tirar bombetes i els menors de 8 res de res . El mateix govern que envia inspectors de facenda a fer una inspecció a les falles la vespra de la plantà .

La unió europea hui ha dit que la prohibició per als menors de 8 anys de tirar bombetes o qualsevol artícul pirotècnic correspon al govern de Madrit del partit popular .

bombetes la meua filla en 8 anys no vol tirarles i el meu fill de 3 no pot  


Estem convertint una democràcia en una dictablanda en llibertat per a opinar i pensar ( de moment ) pero que el govern te la potestat per a prohibir ho tot inclòs les nostres tradicions .

Massa impediments se li estan ficant als fallers per a fer despertaes per lo que me pareix que si la cosa no canvia en els pròxims anys podrem dormir a cama solta els dies de falles per que les despertaes seran cosa del passat 

Comentarios

  1. Las depertadas se estan haciendo exactamente igual que todos los años, aunque si que hay fallas que no hacen por su propio presupuesto pero las que si que quieren hacerlas las hacen con petardos de mecha que si que se pueden tirar, asi que de rip nada.

    ResponderEliminar
  2. Siento discrepar .No es cuestión de presupuesto pues sí no hay banda de música el gasto no es excesivo . pero la desperta por lo menos lo que yo he visto es cosa de algunos falleros más mayores ,algunos ( muy pocos) jóvenes y niños con sus padres .Si ahora los niños no pueden tirar ni bombetas se acabó lo que se daba .
    El tro de bac era el que todos tirabamos y al prohibir su uso han dado una gran puntilla a este acto tan tradicional .Negarlo es querer ver los árboles pero no el bosque . Este gobierno como el anterior le importa muy poco las tradiciones de los valencianos .

    ResponderEliminar
  3. Perdona, siento discrepar, pero por el centro del pueblo, la falla del tro no ha perdonado ninguna despertá y ha estado molestando a los que pretendíamos dormir aunque fuese fin de semana, como todos los años.


    Antonio Carlos G.

    ResponderEliminar
  4. será el tro porque por mi zona res de res ,algun masclet a lo lejos (seran los de tu zona ) pero por aquí nada de nada .Gracias por tu comentario .

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

dejanos tu opinión

Entradas populares de este blog

A MIGUEL BAILACH NO LE IMPORTA MASSAMAGRELL SOLO LOS SUYOS

EL VALENCIANISME RECLAMA UN BURJASSOT MÉS VALENCIANISTE

LA WEB DEL AYUNTAMIENTO DE MASSAMAGRELL